De Serviër Filip Krstic is de beoogde defensieve versterking voor SC Cambuur. De 21-jarige vleugelverdediger is al een week in Leeuwarden en doet komende vrijdag mee in de oefenwedstrijd tegen Helmond Sport. Trainer Stanley Menzo is overtuigd van de voetballende kwaliteiten van Krstic, maar wil zien hoe de Servische jeugdinternational zich verdedigend manifesteert. Krstic is een veelbelovende speler die al een heel verleden achter zich heeft. Hij speelde in de jeugd bij Hertha BSC en Bayern München, waarna hij op zijn achttiende naar de Spaanse topclub Valencia CF vertrok. Vanwege een conflict tussen de Spaanse en de Duitse club over de opleidingsvergoeding kwam Krstic niet in actie in Spanje. Daarop verkaste hij naar Italië, naar Livorno, dat wél een opleidingsvergoeding wilde betalen. Hij kwam, naar eigen zeggen door blessureleed, weinig aan spelen toe en na de degradatie uit de Serie A moest hij vertrekken bij Livorno. Afgelopen seizoen speelde hij in de Tweede Bundesliga bij Arminia Bielefeld, maar ook daar kwam hij niet tot wasdom. Waarop hij vertrok naar SV Babelsberg, dat in de 3. Liga uitkomt. Hij is inmiddels transfervrij en wil in zichzelf investeren. De overgang van Michael Jansen van FC Groningen naar SC Cambuur is definitief van de baan. De verdediger is financieel neit haalbaar, zegt algemeen directeur Alex Pama. Vanaf deze week is Bob Schepers op trainingskamp met de Engelse club Everton. Als het achttien-jarige talent de stage goed doorstaat, kan Cambuur rekenen op een afkoopsom van ruim vijf ton plus een percentage wanneer Everton de aanvaller aan een andere club verkoopt.
Bron: VI van dinsdag 13 juli
|
|
hopen dat ie wat blesseurevrij blijft, dan is het een goeie speler. nu is het elftal wat mij betreft compleet en kijk ik uit naar het nieuwe seizoen!
|
Lijkt me dus dat we verder een complete selectie hebben, misschien nog eventueel een links centrale verdediger.
Mooi gedaan met Schepers, ik hoop dat het lukt met Everton en mocht hij dan doorgroeien gaan we er mooi van profiteren, bij clubs als Everton doen ze ook niet spelers voor een koopje weg.
|
|
jammer van michael jansen. maar goed we hebben nu sowieso nog een centrumverdediger nodig. alleen leon hese is een echte centrale verdediger . r jansen een rechsback en v boxel middenvelder
|
Desnoods schuift Hese een plaatsje op en krijgen we een verdediging van:
Krstic/Rustenberg - Hese/Van Boxel - Jansen - Wau/Van der Ree
|
|
Schuiven kan idd, maar dan moet je geen blessures oplopen, dus ik denk met de blessure gevoelige verdedigers die we hebben er toch 1 a 2 verdedigers er bij moeten.. En als er geld vrijkomt(verkoop van de Visscher of Schepers) dat het geld daar geinvesteerd mag worden.. Aanvallend en op het middenveld ziet het er goed uit maar de laatste linie (nog) niet.
|
|
er moet gewoon nog een CV bij, lijkt me duidelijk. Rudy kan er eventueel spelen maar houd die jongen maar mooi op rechts. Wel jammer dat we 3 rechtsbacks hebben, nu zit of Wau of Ree op de tribune. en dan heb je Rusty ook nog, en Krstic eventueel. Voor het centrum heb je alleen Hese en Boxel, niet echt in evenwicht. De voorhoede is in tegenstelling tot het middenveld ook niet in balans. je hebt in principe 5 'echte' middenvelders (huymans, beekmans, türk, vd heide, guijt). nu krijgen we het verhaal dat boxel er kan spelen, maar hij is achterin nodig omdat we geen CV's hebben. De Visscher zou ik graag rechtsmidden willen zien (in een ruit) maar daar zal "türk gaan spelen verwacht ik.
|
Ik weet niet of Krstic een echte vleugelman is of dat we ook in een andere achterlinie kunnen spelen zoals: Rustenberg/Diaz - Krstic/Van Boxel - Hese/Jansen - Van der Ree/Wau
|
|
Stond in LC van maandag dat krstic afgetest was.Was dat voorbarig van de LC of was het inderdaad zo
|