Forumlid sinds 24 Feb 2008 |
24 Feb 2008 Hoe verder met de jeugdteams ?? Dat het met het vlaggenschip niet goed gaat is een open deur intrappen. Maar hoe beste forumgangers denken jullie over onze jeugdteams ?? De A's worden geen kampioen denk ik en spelen in een competitie met verder alleen amateurs, geeft te denken vindt ik. Jan Bruin doet het met zijn B'ers goed. Tja de Cérs vliegen er uit dunkt me, hopen op mirakels is geen optie meer en daar mag je je ogen niet voor sluiten. En ook de D'ers gaan nou niet bepaald meesterlijk. Zij handhaven zich wel maar ook daar weinig hoera uitingen. Dit op een rijtje zettend hebben we in de leeftijdcategorien 12 t/m 14 hier in Leeuwarden geen mooi jeugtoekomstbeeld op dit moment. Dit is eigenlijk vreemd omdat er in Leeuwarden genoeg jeugd met talent rondloopt, alleen ....... steeds is Cambuur te laat en zit zo'n spelertje voor je het weet 30 km verderop. Hier zijn voorbeelden te over van. Hebben we nu ook al geen scouts meer die dergelijke spelertjes tijdig zien of hebben die er ook geen verstand (meer) van ? En de Leeuwardense kreet dat het scoutingsapparaat wordt verbeterd is ook al 2 a 3 seizoenen bekend, alleen aan de standen van de Cérs en D'ers is het niet te zien ! |
Forumlid sinds 03 Dec 2007 |
25-Feb-2008 Volgens mij valt het allemaal wel een beetje mee wat je ons nu probeert te vertellen. De C's en de D's spelen in de Eredivisie. het hoogst haalbare niveau. De D's handhaven zich daar erg knap in en de C's dan misschien niet maar dat is ook niet verwonderlijk met zulke tegenstand. Dat deze teams op het hoogste niveau voetballen betekent juist dat het beter gaat met de scouting omdat je makkelijker deze spelers kunt scouten dan A's en B's moet alles nog een beetje opschuiven voordat de A's en B's op ditzelfde niveau spelen. Dat de A's geen kampioen worden geeft volgens mij niks, ze hebben een periode op zak en kunnen via de nacompetitie alsnog promotie afdwingen. De B's doen wat ze moeten doen volgens mij. Over dat DKV spelers bij cambuur weg zou pikken is ook achterhaald want jeugdspelers moeten nu een contract tekeken dat ze aan alleen Cambuur bindt. Zie maar naar de C's en de D's dat er meer betere spelers naar Cambuur komen. De Leeuwarder kreet dat het scoutingsapparaat verbeterd moet worden is dus eigenlijk al aan het uitkomen! |
25-Feb-2008 |
Forumlid sinds 10 Dec 2007 |
25-Feb-2008 Te makkelijk om te veronderstellen dat er voor de 12t/m 14 jarigen geen toekomstbeeld zou zijn. Ingewijden weten dat de teams bij de overige bvo's in de divisies waarin de D's en C's uitkomen over meerdere teams beschikken en hun 2-e jaars in respectievelijk hun D en C'1 teams voetballen en hun 1- jaars in hun tweede teams daarom een prima prestatie van de Ds en voor de Cs is het wat te hoog gegrepen en zou je naar meerdere teams moeten en op dit niveau in je eerste teams moeten voetballen met 2-e jaars. Dat het met de scouting altijd beter kan daar heb ik ook zo mijn ideeen bij |
26-Feb-2008 Oké, wat jij wil vriend... |
Forumlid sinds 29 Feb 2008 |
07-Mar-2008 in de c`tjes zitten best wel veel jongens die het niet gered hebben in de jeugd van sc heerenveen. neem bijvoorbeeld Abe Dreyer, hij is 1 van onze beste spelers, gedeeld topscorer, zeer snel en technisch. en toch is hij ook weer uit de jeugd van sc heerenveen. |
Forumlid sinds 18 Mar 2008 |
14-Apr-2008 N.a.v. het krijgen van nog een ster stond onderstaand in een plaatselijke krant;
De directie heeft ook aangegeven dat de Jeugdopleiding één van de belangrijkere pijlers de komende jaren voor sc Cambuur moet gaan worden. Is er al wat gebeurt; Volgens mij moeten er bij alle jeugdteams 1e en 2e jaars elftallen komen, waar op een goede trainer en begeleider. En niet zien naar andere BVO's; een talent is een talent zowel bij ajax, als bij cambuur, het gaat er om dit talent goede trainingen en begeleiding te geven. Verder de oudere talenten (12 tot bv 16 jaar) niet via een selectie wedstrijd wel of niet aannemen, maar langer volgen bij zijn eigen wedstrijden en eventueel een wat langere periode me te laten trainen met de BVO. Neutraal heeft gelijk als hij zegt dat er van een respecterende BVO meer verwacht mag worden. betreffende scouting; er is genoeg talent als je ze maar wilt vinden, kijk niet alleen naar F1 - E1 - D1 etc. maar ook eens in de lagere teams, daar lopen zo mogelijk nog meer talenten. |
Meld je aan bij Cambuur: